fredag, april 18, 2008

WTF - mallkrångel..!



Kom in efter ett par timmar ute i trädgården - och möts av detta! Inte min mall! Nu har jag i alla fall hämtat hem den jag har haft och vill ha även i fortsättningen. Eftersom det inte är en av originalmallarna försvann tydligen det mesta... Teknikens under. *suck* Jaja, jag får väl försöka fixa till det under dagen. Tur att det händer grejer, så man inte blir sysslolös..!

Kan för övrigt meddela att det verkar finnas muskler i låren - de värker nämlgen idag efter trädgårdsövningarna igår. Jag gick runt med tösen i selen och fick niga så fort jag skulle ta tag i någonting. Funkade ju inte att böja sig framåt direkt! ;)

Hoppas ni har det bra i vårsolen! Här blir det nog lite mat för oss alla och sedan ut igen.

12 kommentarer:

husnummer30 sa...

:-D Ja, jag blev lite förvånad när jag tittade in tidigare, det så ju inte ut som det brukar.

Ska fundera lite på utmaningen, det kräver lite tankeverksamhet...

Ha det gott! //Jill.

Åsa! sa...

Om jag vore ett litet barn skulle jag också vilja bli bärd på mammas mage, det måste vara underbart!

Karin i Villa Grå sa...

Hejsan svejsan!

Ja, varför krånglar det så väldigt ibland? *undrar*

Kul att se senast, bäst och sämsta inlöp hos dig! Stolarna är underbara; dem tänker ni väl låta vara bruna? *nyf*

Åh, man ska akta sig för vissa märken! Jag har aldrig hört talas om Blomberg (hette det så?) men däremot har vi haft gigantiska problem med kyl, frys och tvättmaskin från Electrolux. Med andra ord skyr vi Electrolux som pesten men är svaga för Husqvarna (som ägs av Electrolux...hm) och Bosch.

Ha det så bra med lilla familjen nu när det äntligen är helg!

Kram, Karin

PS. Du har aldrig funderat på att låta lilla F tjäna ihop till sitt framtida körkort genom att vara barnmodell? Hon är ju som gjord för att synas på blöj- och vällingpaket :-)

RANA sa...

Hej snygging.

Ang. fjäskning för knölar - ja, nu talar vi inte om karlar, utan om jordknölar. Jag klickade på länken, läste, kippade efter andan och skrattade högt!!

"tål inte frost... varm, solig plats i lä... skydda den mot den hetaste sommarsolen... göda den som en krukväxt... hålla den konstant fuktig... absolut inte tål att torka ut... när en blomma har vissnat bör du klippa av den försiktigt... se till att du inte skadar de knoppar som sitter alldeles intill... gräv upp knölarna på hösten... förvara dem på en torr och frostfri plats... rensar du dem, planterar dem i stora krukor med ny jord och ställer dem på en varm och ljus plats inomhus... efter avhärdning och så snart risken för frost är över kan du plantera ut dem..."

Detta säger jag inte till dig, utan till knölarna:

L-Y-C-K-A T-I-L-L!!!!!

:-D

Kram, Rana

RANA sa...

Och jag har inte glömt utmaningen. ;-)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men såå trist, vad knepigt!!!
blogger erkar trassla lite mycket nu:(

Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!

In my house sa...

Halluo tjejen!!!

Vilken fin och mysig blogg du har!!! hittade hit av en slump "en trevlig sådan =)"
Vilken liten go tjej ni har,,, och hus,,,så kul att följa renoveringar, tycker jag!

Kram josse

faster atta sa...

Ja, blogger kan krångla lite ibland, men att helt byta mall.... Tur att du fick ordning på det!

RANA sa...

Utmaningen utförd! :-) Kram, Rana

Taklyftet sa...

Tekniken är bra konstig ibland, för ett tag sedan så försvann massor av mina bilder i bloggen helt plötsligt.

Är det inte underbart att kunna ge sig ut och påta i trädgörden även om man blir mör i kroppen.
Sköt om dig!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Surt sa räven!

Själv har jag haft problem med att lägga upp bilder både idag och igår. Så otroligt retligt!!!

Måste bara berömma stolarna i förra inlägget! Så fantastiskt vackra!

Kram Annica

NICOLINAS BONING sa...

I dag är första gången som jag har varit lite aktiv i trädgården...fniss...men bara pyttelite:-)
Ska ner på marknaden i centrum för att kolla in pelargonerna som dom alltid har där...sen får jag se om lusten kommer fram till att handla några oxå!
Hoppas att benmusklerna är riktigt vältränad nu och att dom börjar få lite solbränna så att du alldeles snart är redo för Gotland...som jag tar för givet att ni ska till,eller...?

Ha en skön vårhelg och kram på dig/Birgitta