måndag, april 14, 2008

Må detta hus blomstra




Vilken skillnad det blev i hallen! Lite färg och ett evigt skissande för texten var det som behövdes.
Jag förde över texten på ett par plastfickor med tanken att jag skulle ha dem som schabloner. Det visade sig vara enormt tråkigt och pilligt att skära ut bokstäverna så jag gav upp redan efer en bokstav! Tejpade istället upp plasten i överkant, höll undan den och skissade mig fram under. Då och då vek jag ner plasten för att se att jag var i fas. Mycket roligare än att bråka med skalpellen! Allt fylldes sedan i med vattenfast tusch, ett tips jag såg på Stämningsfullt, som i sin tur fått det från White navy things. Lite småfixande fattas, men ni förstår i alla fall hur det kommer bli.
Texten betyder: Må detta hus blomstra. Tycker det passar bra när vi håller på att väcka liv i huset igen! Hur det såg ut innan hittar längre ner.

Nu till det några undrat över: nätdejten! (De som hoppats på nåt riktigt saftigt avslöjande: jag är ledsen att göra er besvikna -jag och maken dejtar bara varandra! ;)
Vi träffade makarna Wolf och Latara för att ta en fika ihop. Otroligt söta och trevliga människor! (Att de dessutom tyckte vår lilltös var helt bedårande gjorde det ännu trevligare! Haha! ;)
Vad det lät så shoppade dem loss en hel del på mässan och jag är så nyfiken på att se vad de hittat! Karlarna verkar dessutom ha samma smak gällande hockey, pooler, lejon och allt vad det var! Jättekul hade vi och det gör vi gärna om - det var alldeles för kort stund!

Vi handlade bara några enstaka grejer och kommer inte visa några bilder av det - ni vet nog hur följande ser ut: ett nr av Gård & Torp, en grensax, en sekatör och några rotklumpar som maken inte kunde låta bli att köpa. Jag kommer inte ens ihåg vad det var för blomma? ... men fina var de på bilden i alla fall!

10 kommentarer:

husnummer30 sa...

Jättefint! Och en väldigt passande text.

Skoj att er dejt gick så bra! :-)

Ha det gott! //Jill.

Wolf sa...

Hallå M,

Ha ha ja jag och P hade verkligen likadan smak i det mesta.

Vad snygg dörren blev.

Jag skall "sparka" på Karin så hon lägger ut bilder på det vi köpte på mässan.

Ha det så bra

Kram
Wolf

Karin i Villa Grå sa...

Snyggt! Bra val av text dessutom!

F har suttit och letat citat och hittat en del, men medan han är mer inne på kunskapsrelaterade citat, snöar jag in på de relationsrelaterade :-) Det får helt enkelt lov att bli en himla massa väggord, hi hi!

Det tar emot att göra ett inlägg idag, det känns som om sorgen ligger tung över allt man gör. Men för att undvika att bli "sparkad" ska jag fota det vi köpte igår och visa. Jag köpte också ett gäng rotklumpar! Bland annat stockrosor som tydligen inte funkar i zon IV..! Det visste ju inte jag... :-( Jag tänker plantera dem ändå, i värsta fall får jag väl ställa in dem i det blivande växthuset, förutsatt att de inte hunnit vissna och skrumpna bort helt.

Kul att P och F hade så lika smak! När det gäller er lilltjej tror jag att ALLA tycker lika - hon är SÅ SÖT! En riktig vykortsbebis ;-)

Kram!

Karin

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackert det blev och så fin text!

HA´det så gott!
Miamaria

Kamomilla sa...

Vad snyggt det blev och trevligt med ett så vackert budskap!

Du, jag köpte kalkerpapper i pysselaffären när jag skulle rita upp text. Eller det var någonsorts fiberpapper som man använder när man ska rita upp något på tyg... Det funkade jättebra! Vanligt kalkerpapper kan vara smuligt. Men med det där som var ämnat för tyg gick det som en dans! Spåren blev ungefär som om man dragit med blyerts, så det är lätt att fylla upp. Bara som ett tips, fast i och för sig är det för sent nu.. Men kanske en annan gång?

Kram, Kamomilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men så fin er dörr blev..så fint med texten!!!

så kul med "nätdejten";)Kul när det klickar;)!!!!

så fint du skrev..tror alla blivit välldigt betagna av detta..ja o allt som hänt det sista, de 2 små i arboga med!!!Tror det är braman skriver av sig...det var fint..håller med dig fullt!!!!!!!!

Sov gott!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Karin i Villa Grå sa...

God morgon!

*gäspar*

Inte lätt att behöva pallra sig upp på morgonen..! Idag tänker jag emellertid piggna till snabbt som ögat och tokhålla tummarna för dig! Lycka till på intervjun!

Kram!

Karin

Taklyftet sa...

Dörren fick helt klart sig ett lyft!
Målade också om min ytterdörr för något år sedan och det blev så mycket ljusare i hallen efter det.

Du får ha en underbar vecka!

Anonym sa...

Vilken skillnad :-)
Passar ju redan i dörröppningen med texten.
Texten gör skillnaden, så sirlig och fin. Men träbruna dörrar kan vara fina... de me'

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Texten blev jättefin. Snygg font!:)

Jag är inne på att skriva lite fina ord på väggarna i vårt sovrum när det nu snart blir dags.

Kram Annica