torsdag, april 17, 2008

Vår och utmanad

Idag har jag varit ute en hel del i trädgården. "Vykortsbebisen" i selen på magen och jycken i hasorna - jag vet inte vem som var lyckligast av dem! :) Vi (eller rättare sagt jag) har sett tre getingar, en rackarns stor humla, en liten myra och en tussilago. Så många vårtecken en och samma dag - då måste det ju näst intill räknas som sommar! ;)
Lite senare kom min pappa förbi och tog hand om tösen så jag kunde fortsätta beskära äppelträden, som jag började med för ett tag sedan. Vi hann inte med så mycket förrän mamma ringde. Hon satt hemma på deras trapp och kom inte in. Hon hade tydligen glömt ta med nycklarna när hon åkte till jobbet. :) Det lilla vi fick till gjorde i alla fall en enorm skillnad och jag är riktigt nöjd med dagen!

Jag har blivit utmanad av Latara med I villa grå att visa 3 inredningsköp. Senaste, bästa och sämsta. Har rekat lite här hemma och ska sätta mig ner med det senare ikväll när familjen somnat. Kvällarna är min egentid och jag kan göra sånt jag inte hinner med annars. Då sover alla utom jag och jycken - och vi har det så lugnt och skönt! :)

På återseende senare ikväll alltså!

1 kommentar:

husnummer30 sa...

Ja, tussilago betyder verkligen vår. När jag åker bussen till och från jobbet är det helt fullt av dem på vissa ställen. Underbart!!!

Ha det gott! /Jill.