fredag, april 11, 2008

Exit makeover


Den här sorgliga skapelsen är vår innerdörr i hallen. Ytterdörren innanför (utanför?) är tyvärr inte roligare. Makeover pågår och för flera veckor sedan grundmålades i alla fall den hemska bruna dörren vit. Idag passade jag på att måla den ytterligare när tösen vilade. Nu är den vit och handtaget är bytt. En av dörrarna på övervåningen som hade ett som jag tycker är bra mycket finare!
Jag har tänkt måla/skriva något på dörren, men vet inte vad. Har ni nåt förslag? Inte alltför långt bara, ...jag hör inte direkt till top 10 när det gäller frihandstextning. :)

Det bör vara nåt som passar "när man går ut i vida världen" men jag vill nog inte ha Carpe Diem. Det känns inte rätt, jag har faktiskt lite svårt för de orden. Fråga mig inte varför, det har bara varit så av nån anledning.

Gardinsnutten på bilden åkte upp i ren protest när solen blev alldeles för skarp genom glasrutan förut. Den är dock nedtagen sedan länge och när allt är klart ska hissgardinen äntligen få komma upp. Hade hängt den sporadiskt ett tag, men mannen i huset råkade ha ner den en morgon när han skulle rasta hunden. Trötta och yrvakna är de båda två den tidpunkten på morgonen, så det var väl väntat att det skulle hända. :)

Tillägg efter spanande på internet:
"Aliquando et insanire iucundum est" - Ibland är det skönt att få vara galen
Hihihi! :D
Nej, det blir det inte!

15 kommentarer:

husnummer30 sa...

Trevligt med "ny" fräsch dörr! Svårt det där med text - det beror så mycket på vad man gillar. Kanske
"Välkommen tillbaka"? Nä...det är verkligen svårt - funderar lite själv på en text på en stol, men jag vet inte. Det blir iaf inget förrän jag kommer på det där perfekta.

Ha en fortsatt bra fredag! //Jill.

K sa...

Fniss den texten skulle ju passa extremt bra hemma hos oss fnissfniss...Det blir nog jättefint med text på dörren ser det framför mej ;D men hmmm VAD???
Du ville ju inte ha så långt så vad säjs om "ut" NÄÄÄÄE DET VAR BARA SKOJ...
Ska fundra o återkomma me nåt tips ;D
jag saknar oxå ord om engla, mitt hjärta brister varje gång jag tänker på det! :C

HA EN SKÖN HELG IAF!Kram

Signes Vind sa...

Det är så kul att läsa dina inlägg. Hoppas få se mer bilder från huset. Jag gillar Carpe Diem - och framför allt vad det innehåller - Fånga dagen - det behöver jag tänka på när jag går ut genom dörren ;-)

Wolf sa...

Hallå,

Nu är det bra 3 dagar kvar till min utlottning... Ha en trevlig helg.

Kram
Wolf

Helena Dovier sa...

Vilken trevlig blogg du har, jättekul att hitta hit! Om du vill ha mycket att välja och vraka på när det gäller uttryck på latin kan du gå in här: http://www.catweb.nu/citat/latin.htm
Ha en fortsatt skön helg!
Kram från Helena

MiaMaria sa...

Hej!

Det ska gå bra att hyra in sig i badet......

Önskar dig en trevlig helg!
Miamaria

Kamomilla sa...

ja du, jag har lite samma känsla för Carpe Diem citatet... Men vad du kunde skriva istället ja, det är svårt...Väldigt svårt!
Men det ska bli kul att se vad du hittar på!

Karin i Villa Grå sa...

Vad kul om du också ska till trädgårdsmässan i morgon! Om du är där kan du väl hålla utkik efter en 192 cm lång man klädd i kostym och en betydligt kortare dam med frissigt hår? Det är nämligen oss du ser i så fall! :-)

Det vore superskoj om du kunde ge dig till känna, så kan vi ta en fika tillsammans eller nåt! Maken nickar ivrigt, han tycker som jag *ler*

Måste säga att "mammas monster", den sovande bebisen på bilden till vänster i din blogg, är bland det sötaste jag har sett, så hjärtknipande gullig!

Kram!

Karin

Helena Dovier sa...

Vad bra att du hade mycket latin att välja på redan :-). Floreat domus var vackert, tycker jag. Förutom att jag tänker på Domusvaruhuset i Jönköping under tidigt 80-tal, och det var ingen vacker syn :-))). Tack snälla för Cavetz-länkarna!
Kram från Helena

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå kommer nog att bli toppen..lite färg gör såå mycket ju!!!!
texter på möbler o väggar är såå vackert!!
visa bild när det är klart;)

Ha en skön helg!!!!!
Kramizzz Millizzzzz

Karin i Villa Grå sa...

Okej, hihi, jag ska hålla utkik efter mc-knutte med kort fru och sött monster i röd och svart barnvagn ;-)

Det vore som sagt superkul om vi lyckades stråla samman där!

Kram igen!

Karin

Wolf sa...

*ping* u got mail

//Wolf

Ann-Catrin sa...

Det ska bli spännande att se er dörr sen efter makeovern.. väntar med spänning!!
Det där med text tycker jag är lite knepigt.. har oxå tänkt mig en väggtext men kan inte helle komma på något passande.. carpe diem... nej jag gillar ine helle det..känns så uttjatat på något vis!!

Varje gång jag kikar in här slås jag av din supersöta bild på din bebis.. jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilden!!

Kram kram A-C

Daniel Roos sa...

Det var länge sedan jag titta in här hoppas allt är bara bra sköt om dig mvh Daniel

Tankar tar tid sa...

Vad synd att du kom för tidigt. Du får ta en tripp dit en annan gång för det vore synd att missa så fina och mysiga butiker. Lägg in ett besök hos "Kol och rosors" också i "Sme-backen" (kolla in hennes blogg med samma namn).

Tyvärr blev det inte så mycket bilder den här gången men det finns bilder från "Mormors Hus" på min blogg som jag tog när jag var där förra gången (under kategorin "shopping").

Kramar Christina