söndag, april 27, 2008

Uppdatering

Efter mycket strul gör jag nu igen ett försök att återställa sidan. Tappade orken när allt försvann... Det fantastiska vädret har ju också gjort sitt till!

Bland annat ska jag fixa till blogglistan. Får se om jag kommer ihåg alla. Om inte, så uppdaterar jag allt eftersom - och ni som vet att jag brukar läsa er blogg - var inte rädd att säga till om jag glömt nån av er! Se det inte som pinsamt, för jag är väldigt tacksam om ni nämner det. Tack på förhand! (Kan nämna att jag kollade in Bloggkoll för att se vilka jag har inlagda där ...men, jag hade 199 inlägg att gå igenom, så det tar ett tag! :) När tid finnes lovar jag att sätta mig och kika runt hos er. Mycket läsning att ta igen!

Jag har spenderat dagarna ute i trädgården och i alla underbara trädgårdsböcker. Tomtplanering på hög nivå! Så kul! :) Har en hel hög med ideer som ska slipas vidare på och genomföras (hoppas jag) ...och inte minst: att övertala maken om! ;) En grej som jag så smått har börjat bearbeta honom om, är att byta ut en av björkarna mot en Manchurisk valnöt. För några dagar sedan visste jag ingenting om den, men har efter påläsning upptäckt att den är helt perfekt för oss! Trodde aldrig att jag ens skulle tänka tanken på att ta ner en björk, jag gillar dem, men just denna är inte vacker... Som ni vet har vi en låååång lista med diverse projekt. Trots det: projekt-övertala-maken får jag nog sätta som det absolut största projektet för min del för ett tag framöver! Är det nå't med trädgård som ligger honom varmt om hjärtat, så är det just träd - i synnerhet björkarna!

Om några minuter slår klockan över till nästa datum och vi har då ett födelsedagsbarn här hemma. Mannen, himself! Synd bara att jag inte har en aning om vad vi ska ge honom?? ...en Manchurisk valnöt, kanske? Man får inte va' dum! :D

4 kommentarer:

RANA sa...

Hahahahaha, klart grabben ska ha en valnöt!!!!! Du är farligt fiffig, du.

Kram och lycka till med alla härliga projekt!

/Rana
som vet att Projekt Övertala Mannen är ett av de klurigaste.

;-)

NICOLINAS BONING sa...

Självklart har Mannen gjort sig förtjänt av en Manchurisk valnöt i födelsedagspresent;-)

Det där med att övertala den äkta hälften kräver faktiskt sin kvinna för att klara av...för oboy vad dom kan vara motsträviga bara man börjar att andas om ett projekt...fniss...så jag säger lycka till och så håller jag dessutom alla tummarna som jag har för att det går smidigt vid trädbytet!

Kram/Birgitta

Åsa! sa...

Björkar må vara vackra träd, men de dricker ju upp allt vatten som finns på en mils avstånd:)
Det kommer att bli perfekt med ett Valnötsträd!

Taklyftet sa...

Trist när inte tekniken fungerar.

Åh dessa övertalningar kampanjer mot dessa motsträviga makar...jag känner igen mig sååååå ;-)
Jag håller på att övertala min man att jag ska få planterar en Katsura också ett otroligt vacker träd.
Glad Valborg!