torsdag, april 10, 2008

Ett freaks bekännelser...

Droger har väl alla hört talas om och de flesta har säkert nå't de inte klarar sig utan. De må vara harmlösa eller rent skadliga - kaffe, godis, shopping, sex, knark... you name it! Men, kan vad som helst räknas som en drog?



1
. Tomheten - I 51 av årets 52 veckor går vi och drömmer och längtar. Trots alla möjliga ljusglimtar och lycka i våra liv, verkar det ändå på nåt vis lite tomt när vi inte är på plats.



2
. Pinsamt - Var och varannan dag sitter vi framför TVn kl 18:05. Nej nej, vi spelar inte! Men däremot så kollar vi dragningen - Keno. *rodnar*

I början av varje program visas en bild från Gotland - och tro mig, det är lika spännande varje gång! :D Knäppt, jag vet. Men inte mindre sant för det!



3
. Minnet - Våren 2007 kände att vi bara var tvungna att åka över en vända. Detta för att det ju inte var absolut 100 % säkert att nästa besök skulle bli av som vi tänkt. (Allt styr man ju inte över; hälsan och så. Förklaring, se punkt 4.)

Nästan alla platser var bokade, och enda möjligheten vi hade var att bila hela vägen ner till Oskarshamn, för att få ta färjan över. Betydligt längre än vi brukar resa! Ibland måste man helt enkelt offra sig för sina drömmar - även om det bara är för en endaste övernattning. :)



4
. Planerandet - Ingen trodde att vi skulle åka förra året, eftersom vi just fått tillökning då. "Jaja, vi får väl se hur det går!" hörde vi skadeglatt många gånger från alla runt omkring. Vad fel alla hade: vår lilla tös är faktiskt planerad efter vår semester! In i minsta detalj för att vi inte skulle missa Gotland. Semestern funkade otroligt bra! Dessutom skönt att få komma bort ifrån alla besök, så vi fick vara alldeles ifred. Det behövs när man precis blivit en liten familj.

...

Imorgon är det fredag igen! Förstår inte var veckorna tar vägen?!

Om allt går som jag tänkt i helgen, ska jag försöka få färdigt hyllorna som jag lovat visa. Nu vill jag verkligen få dem klara, det är ju bara ihopmonteringen kvar! Återstår att se hur övriga i familjen (läs: lillfröken) har tänkt sig helgen. :)
Dessutom ska jag "inredningsdona-och-pynta" lite med diverse "flyttkartongsfynd" - om jag hittar på rätt kartonger vill säga! Har ett stort antal som står både nere i källaren och på övervåningen...

6 kommentarer:

Hannis sa...

Inte är erat Gotland ett beroende!
Det är förmodligen som Valencia är för mig.
Hemmakänsla,njutning och ett underbart avbrott från allt annat och möjligheten att bara få vara.
Och visst bjuder livet hemma på härligheter och fina vardagshändelser men lyckligt lottad som man är så kan jag få ta del av båda=))

Ha en fin helg//Kram Hannis

Kol och Rosors sa...

Tack för din kommentar!
Hur gick det med katten? Har en STOR Tiger själv.
Drog, jag vet inte...
Snarare längtan... Visst är det härligt att längta...

Jag önskar Dej välkommen tillbaka.
Torsdag kl.15-19
Fredag kl.12-18 & Lörag kl.10-14

Ha det så gott & trevlig helg!
Kram L-Lott

husnummer30 sa...

:-) En välplanerad liten sötnos alltså.

Ibland har man bara en sån längtan - man bara måste iväg! Och det finns faktiskt värre saker att längta efter...

Ha en fin helg! //Jill.

Mamma med mera sa...

Blir så nyfiken. Vad är det som håller er från att flytta till Gotland? Jobb och sånt kanske..

Hoppas allt är bra och ha en riktigt skön helg! Kram Pernilla

Mamma med mera sa...

Bara jag igen =) Jag har lagt upp dig som länk på min blogg. Hoppas det är ok. Annars är det bara att hojta. Kram

MormorRuthsAnn sa...

Hallo i stugan!
Men vad mycket inlägg du har hunnit med!! En annan ligger lite efter just nu! Som du läser när jag väl ger i från mig lite ljud (kan man skriva så, kanske är det lite "cyber" istället) så händer det saker i stort sätt varje dag...det liksom tröttar ut en, så sent på kvällen när man är klar så har det blivit soffan.

Du, har ni någon gång funderat på att flytta till Gotland? Längtan är ju bra och så men den kan också vara jobbig ibland...visserligen så kanske den där fantastiska känslan när man kommer dit 1 gång per år försvinner om man är där jämt. Jag har inte glömt frågan om fler loppisar, skall träffa min svägerska (som du vet har hus där) i nästa vecka och då skall jag fråga om de olika ställerna vi var på. Jag minns inte vad ställerna och vägarna heter, men jag tror att hon har koll på det...

Vilket underbart hus ni har!! Det har ju enormt mycket potensial! Kul att ni nu har fått möjlighet att fixa till fönster och fasad. Det kommer ju att göra såå stor skillnad.

Sitter här med stick i näsan (du vet golvet som målas). Vi har sonen hos kompis och skall faktiskt rymma ut ur huset idag och ta oss en bio ikväll...sista målningen imorgon och då rymmer vi hela familjen till mina föräldrar över dagen...

Ha en fin helg!
Kram Ann