torsdag, februari 07, 2008

Spegel, spegel på väggen där


Stundtals har jag rent utav dille på speglar. Min man har bromsat in mig, eftersom vi numer har en och annan stående både här och där. Vi har inga rum färdiga där de passar än... :)

Den absoluta favoriten hänger i vardagsrummet och är en skönhet på 2 gånger 1 meter. Med en ram som är över 20 cm bred, är den hur maffig som helst! Vi var på en nyvaruauktion och fick den till ett riktigt vrakpris. Mycket tack vare att vi nog var en av de få som hade tomma ytor för en sådan. De flesta andra var äldre par, som jag antar, redan har fullt på väggarna.
Vi skulle egentligen bara förbi och kika om de eventuellt hade ett matsalsbord. Det hade de i och för sig många av, men inget som föll oss i smaken. Alla de hade var i oljad ek, raka linjer och enligt vår mening, hur tråkiga som helst. Så nå't bord blev det alltså inte, men vi hittade en soffgrupp! Jag har grymt svårt att hitta en soffa jag gillar, och har haft så i många år. Så helt plötsligt bara står den där - som en uppenbarelse! Det var nästan så jag hörde harpor och allt fick ett sånt där gyllene skimmer. Då är det nära att att man blir religiös!


Vi som bara skulle iväg och titta en vända, fick hämta en liten lastbil för att få med oss alla fynd. Soffgrupp, ett par urnor, små stentavlor, två fotogenlampor, en tavla, spegeln, ett par kandelabrar, en liten hylla...

...matsalsbord letar vi fortfarande efter, och kommer säkerligen göra det ett tag till.

Inga kommentarer: