söndag, februari 24, 2008

Samlingspunkt...



...och start för en botanisk upplevelse! ;)

3 kommentarer:

Wolf sa...

WOw 1:a

Häftig kombination där =)

Förstår att du vill till gotland. för den oinvigde låter ju nästan gotländska som Dalmål.
Jag försökte få frugan att bli rumpkulla för en sådär 14 år sedan, men jag valde fel hus, det låg helt ensamt ute i skogen, 6 km till närmsta by, och för henne som "riktig" 08 var det en för stor omställning vid den tiden.¨kåken låg en bit utanför Horndal.

Jo jag håller med dig, det skulle se lite konstigt om hon fick awarden, lite av en JÄV situation enligt mig =)

Japp spring ut och lite bilder åt mig, för det finns uppsjö med sidor som har grymma bilder, men jag måste vara tydlig med att den skall ha blivit tagen under mars månad 2008 för att kunna klassas som månadens bild =)

Ha en grym dag

Kram
Wolf

NICOLINAS BONING sa...

Ser att Wolf tycker att dalmål liknar gotländska...japp,jag tjyvläste naturligtvis;-)...men jag vet inte det jag.
Själv har jag älvdalska som "modersmål" och nåt gotländskt vet jag inte om det finns...men isländska däremot:-)
Menar du att du har /hade trollhassel i din trädgård?!
Hur långt söderut i Dalarna bor du?
Tror du att den funkar här uppe runt Vasaloppsmålet eller grannkommuner?
Kramar/Birgitta

RANA sa...

Hej du Räddaren i nöden eller Proffspysslerskan eller Draperigudinna eller hur jag nu ska tilltala dig? :-D

"Vad har du för vajer? En sån "tät-tät spiral med vit plast utanpå" eller? Hur hade du tänkt draperiet - utsträckt eller rynkigt? Har kanske nån idé som funkar."

Vajern: inget plastöverdrag, bara en bit avklippt halvgrov stålvajer utan beslag eller förankrings-mojänger.

Draperiet: måste glida lätt, eftersom jag ämnar dra det fram och tillbaka tio ggr per dag. Därför sydde jag ingen kanal (tror jag det heter), utan tänkte att det blir nog smartast med ringar/nypor av nåt slag.

Ja, kära du. Nu är jag ute på djupt vatten, känner jag. Jag är SÅ HÄR nära att skita i allting.

Jag niger djupt för din godhets skull. :-)

Hilsen, Rana