måndag, februari 25, 2008

Så har det äntligen hänt!

Tadaaa! *just inte nå stolt* ;)

Nu har båda knopparna slagit ut och färgen är ju helt underbar! Tordes knappt flytta på den när jag skulle ta kort. Konstigt att jag inte stötte i nåt så blommorna ramlade av..! =)

Så har jag pysslat en del, testat att göra en kungakrona och blom-pynt. Så här ser i alla fall kronan ut just nu. Har gett upp för idag, då tummarna ömmar och Gollum är alldeles för nyfiken och busig... Jag tänkte låta nå'n liten växt klättra omkring på den sen. Tanken är att någon liten växt ska få klättra omkring i den.


6 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Vilken fin kungakrona, hur har du gjort den?
Tack för titten häromdagen!

husnummer30 sa...

Kungakronan är jättefin! Vad duktig du är. Är det svårt? Kan du inte beskriva lite hur du gjort den?

Ha det bra! //Jill.

Lina sa...

Vilken fin fin kungakrona!!! Orkider är en av mina favoriter!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det kul när det börjar blomma när man har väntat så länge!
Kram
Marie

Anonym sa...

Jösses! Vad duktig du är :)

och vilka fina orkideer!
Tjing//Z

Millas hem sa...

Hej!
Ljuvliga bilder på orchiden. kronan är jättefin.
Camilla