söndag, december 23, 2007

Äntligen jul!



Under ett par veckors tid har det varit runt -12 grader. Vi har inte haft nån snö, men däremot rejält med frost! Det har byggts på undan för undan, så det till slut sett ut som snö. Fått intrycket, men sluppit skotta. (Kan det egentligen bli bättre?!)
Vi hade våra förhoppningar om att det då, trots avsaknaden av snö, skulle bli en vit jul. Men där misstog vi oss... Inatt slog tyvärr vädret om, och alla dessa vackra kristaller började smälta. Det var ju så nära!




Vi julstökar för fullt här hemma när jag upptäcker att det står tre tomtar vid den lilla kiosken på andra sidan vägen. Plötsligt kommer de från alla håll. Farande från höger och vänster, kors och tvärs. Det är det lokala veteranmoppegänget som samlats för en åktur i julens anda. :) Långa, smala, korta, tjocka... Det såg riktigt roligt ut när de for iväg för att sprida lite julglädje!

"...en hel tomtearmé!"


I år är det för övrigt första gången som vi julpyntar med rött - till min makes stora förtjusning! Vi har alltid haft blått tidigare. (Vi och vi förresten, snarare jag!) Min man har snällt rättat sig därefter.
Jag blev riktigt nöjd med färgvalet - helmysigt!
Där i fåtöljen ska jag sitta med vår älskade lilla tjej och bara vara. :)



Det blir en annorlunda jul för oss i år. Mina föräldrar är sjuka, så vi håller oss så långt borta från dem som det går! Viktigare än någonsin att hålla sig frisk nu när vi har fått tillskott i familjen. Det började med ett par riktigt envisa förkylningar som de har dragits med i sju veckor nu. De har inte sett vår Stumpa sen hon var 4 månader..!


Så vi har bokat in en extra julafton med dem när de kryat på sig, så de får rå om henne ordentligt sen. Vi får alltså två julaftnar - det är ju inte helt fel! :)




...och som vanligt hänger misteln redo för den som är pussugen!



En riktigt god jul önskar jag er alla!




Pusspuss! :)





Inga kommentarer: