måndag, mars 03, 2008

Hjälp, min engelska!!


Vi hade besök av kusin med pojkvän i helgen. De har bott i hans hemland Australien ett år och ska nu vara här hemma. Så det blev engelska här. Herregud, vad man har tappat det! Men det funkade i alla fall skapligt. Lite trögt innan man kommer igång bara.

Stumpan sov hos mina föräldrar för första gången och det hade gått så bra! Men nog hade vi lite (en hel del) separationsångest när de hämtade henne... Skönt att vara barnledig, men så SKÖNT när hon kom hem igen!! Att man kan sakna nån så liten så himla mycket! :) Gullungen!

...


Som tack för hjälpen gjorde jag en lite kungakrona till min föräldrar, som de kan ha i nån blomma. Tyvärr glömde jag ta kort på den så jag visar den jag gjort åt mig själv istället. :) De ser lite olika ut, men principen är den samma.

4 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Hej!
Apropå drakar... jo jag säljer på beställning. Vill du veta mer så får du gärna maila mig.
lindalunda@passagen.se
Linda

RANA sa...

Supersöt krona!

Hehe, jag vet hur det känns med engelska. Man vet exakt vad man vill säga, men orden kommer liksom inte ut. Och så känner man sig så tröööög.

Tack för besöket! Jag skrattade högt åt "ser det UT som jag har 3 händer??". Obetalbart! :-D

KRAM!

Anonym sa...

He he..*fniss...HJÄLP mitt svenska!

jag kommer från Filippinerna och så klart språket alltid krånglar till.

Kör bara på som jag! LOL...jag har precis börjat blogga på svenska och det är trögt! Ej säker vad ska jag prata om...orolig för min grammatik.

Ha en bra kväll!
//chie

http://richiesliv.blogg.se/

Jennie sa...

Men åå vilken fin krona! Hur gör man såna och hur har du lärt dig det? Hittat på själv?
Kram!