tisdag, januari 22, 2008

Tapetjakten har så smått börjat



Bild: Tapetorama. "Saiuri Lacquer Red" 720:- kr/rulle


Absolut ingen panik, men jag har börjat leta efter en snygg tapet till vårt blivande bibliotek/kontor. Söker nåt i svart/vitt/rött, tror jag. Hittade dessa på Tapetorama och Engelska Tapetmagasinet. Rätt färger och så, men ändå inte riktigt vad jag söker. Vill ha något mer ...verklighetstroget? Sirligt är kanske ett bättre ord. Stuket är rätt, men den är för stilren.


Bild: Tapetorama. "Snow Tree Cream" 805:- kr/rulle

Den här är också jättefin, men inte heller det jag söker... Behöver något med lite "tryck" i.


Bild: Engelska Tapetmagasinet. Cole & Son "CS138-04" 1095:- kr/rulle


Den här såg jag på Efter Tio i tv4:s studio i förmiddags. Självklart passar den in i rummet som sådant, men den känns ändå inte helt rätt för oss. Dock - den ger en enorm effekt!

Bild: Tapetorama. "Sweet Bay Ebony/Ivory" 570:- kr/rulle


Den här tapeten ligger väldigt bra till - trots att den inte har några röda inslag. Det måste inte vara rött som accent! Det är mest känslan jag går på, och ju längre jag tittar på den här, desto mer perfekt känns den. Får ta en funderare ...grönt eller rött? Även fast det är fler än jag som bor här, hade jag tänkt köra något av ett eget race vad gäller kontoret. Gubben vet bara inte om det än. :) ...och vad sjutton, duger den inte till kontoret, så ska vi tapetsera vårt sovrum också!

...jakten fortsätter.

Inga kommentarer: