onsdag, januari 30, 2008

...det ska börjas i tid!

För ett tag sedan var vi på tårtkalas. Vi var hembjudna till en av mammorna i föräldrargruppen. Hon bjöd på en av de godaste smörgåstårtor jag ätit och vi hade som vanligt jättetrevligt.

Jag satt längst ut i soffan och hade min lilla stumpa i matstol bredvid. Felicia brukar vara en av de lugnaste i vår grupp, och gör i regel inte så mycket väsen av sig. Men, men...

Pappan i familjen skulle sköta avdukningen, och för att nå alla fat, smög han sig in mellan bordet och matstolen. Jag såg hur min tjej tittar lite nyfiket på honom - sen går det fort!!
Hon sträcker fram händerna, sätter dem på vardera skinka - och klämmer till!
När han sedan mycket snopen vänder sig om, sträcker tösen ut tungan och gör "pruttljud". Hans sambo skrattade och var snabb med att tillägga: "Ja, så brukar det låta där!"

Vart ska detta sluta? Inte ens 7 månader och redan börjat nypa karlar i baken...! Man kan ju undra var hon fått det ifrån? ;)

Inga kommentarer: