onsdag, augusti 27, 2008

Det var inte igår...

...jag uppdaterade bloggen. Verkligen inte igår! Men - som man säger - den som väntar... ;)

För en tid sedan skrev jag under en utmaning att jag önskade mig en ny karriär. Guess what - dreams come true! :) Har kommit ur "handelsträsket" och spenderar nu dagarna på ett kontor - ett eget kontor till och med! Trivs enormt bra och njuter verkligen av yrkeslivet igen. Bloggen har dock blivit än mer lidande än den redan var. Känns lite motigt att sätta sig vid datorn när man kommer hem efter en heldag framför burken på jobbet.

...tyvärr blev det inga bilder denna gång. Jag och den nya datorn (som egentligen inte är så ny längre, men ändå) har inte riktigt kommit överens vad det gäller bilder ...eller nåt annat heller, för den delen. Den förra var mycket bättre! Ja, förutom att den här faktiskt funkar, vilket ändå är en stor fördel! :)
Måste ta tag i det där på riktigt. Jag har nämligen fått ett Vita gåvor-paket med så fina saker, och det vill jag ju så klart att ni ska få se! Tack, min norske vän, vem du nu är. :)

Nu kurrar magen ordentligt och jag måste väl göra något åt det kan jag tänka. Om det bara inte vore så trist att laga mat... Matlagningsinspirationen är verkligen inte på topp. Jag och maken är inte riktigt i fas. *suckar* Det han är sugen på vill inte jag ha, och vice versa. Nån som har en privatkock på lager, kanske?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad kul att hitta ett inlägg här!!! Har ju dig på bloggkoll så jag blev så glad när jag såg att du skrivit här.

Grattis till jobbet!!! Hur känns det att börja jobba efter mammaledigheten? Själv ska jag nog vara hemma ett bra tag till. Lillen är ju bara 8 månader än.

Ha det så bra!!! Kram Pernilla

RANA sa...

Men välkommen tillbaka, vännen. Det låter som om du mår bra, även om du har lite för mycket? MASSOR av kramar till dig och ha en mysig helg.

Skrattade gott åt dina lökar (lät lite galet, men du ve vad jag menar...) :-D

Kram, Rana

Skatan sa...

Är det Kaoshouse?

Sov gott hälsar skatan :)

Anonym sa...

Grattis till jobbet!!
Åh vad glad jag blev över att du hade uppdaterat :)
Hoppas ni mår bra!
Kramar
Jennie (Jempie)

Karin i Villa Grå sa...

Hej och välkommen tillbaka!

Aha, det är dator för hela slanten på dagarna? Då förstår jag fullt ut varför det inte lockar att sätta sig vid el computer när du kommer hem.

Går lilltjejen på dagis nu? Hur funkar det? Alldeles utmärkt, tror och hoppas jag!

Ha det jättebra och hälsa!

KRAAAM!

Karin

Margareta sa...

Halloj! Där blev jag blåst! Inte på gåvan men min övertygelse att det kom från Dalarna. Ja det gjorde det förstås men bloggen är inte där. Hur kul som helst.Jättefina små fat. Har inte fått in nån bild ännu.Behöver hjälp med det. Min egen kamera har lagt av.Men den kommer.
Tack snälla du för den fina gåvan.
Kram, margareta